Friday, March 4, 2011

MY RESEARCH IN FIVE POINTS

EMPATHY
My research deals with Man without representing him, the links between Self and World, the poetical analogies between natural and human processes.

SKINS, REMAINS AND SPOILS
I use mainly natural and artificial materials usually rejected. Metamorphosis and recycle are fundamental.

NATURE
The insects I use are just part of my father's old collections or I find them already dead in Nature, or they come from Butterfly Oasis, so, my work execution depends on biological cycles.

LIGHTNESS AND FRAGILITY
Fragility means care; lightness doesn't assert its authority on space and glance; tactile glance makes you immerse yourself into things.

MODULE AND ORIGAMI
Module and origami represent the possibility for the small to become big respecting space.

LA MIA RICERCA IN CINQUE PUNTI

EMPATIA
La mia ricerca verte sull'Uomo, sulle connessioni Io- Mondo e sulle analogie poetiche fra processi naturali e umani.

SPOGLIE, SPOGLIE, SPOGLIE
Utilizzo prevalentemente materiali naturali e artificiali generalmente considerati di scarto. Metamorfosi e riciclo sono concetti basilari.

NATURA
Gli insetti utilizzati nelle mie opere provengono da vecchie collezioni di mio padre, dalle Oasi delle Farfalle o sono stati trovati già morti in Natura. L'esecuzione dei miei lavori, pertanto, dipende dai cicli biologici.

LEGGEREZZA
La fragilità presuppone attenzione; la leggerezza non s'impone né allo spazio, né allo sguardo, lo sguardo tattile permette di immergersi nelle cose.

MODULO E ORIGAMI
Il modulo e l'origami rappresentano la possibilità per il piccolo di farsi grande rispettando lo spazio.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...